
Tο SSL FUSION πηγε το sound design των BORDERLANDS 3 και HALO WARS 2 στο επόμενο επίπεδο
Το αμερικανικό βραβευμένο δίδυμο παραγωγής, της Finishing Move, Inc. συνθέτει μουσική και κάνει σχεδιασμό ήχου για τηλεοπτικές, κινηματογραφικές και διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά και για εξαιρετικά δημοφιλή παιχνίδια όπως το Borderlands 3 και η σειρά Halo, βασιζόμενη στον επεξεργαστή SSL Fusion για τη ροή εργασίας τους.
Η Finishing Move, Inc. ιδρύθηκε με δύο απλές βασικες αρχές. Να παρέχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να γίνει κάτι μεγαλύτερο από τα επιμέρους κομμάτια που την αποτελούν. Οι κύριοι συνθέτες Brian Trifon και Brian Lee White κατασκευάζουν μελωδίες για τις καλύτερες μάρκες και μέσα ενημέρωσης στον κόσμο.
Εκεί πού ξεκίνησαν όλα …
Όταν γνωρίστηκαν πριν από 10 χρόνια στο Σαν Φρανσίσκο, ο Trifon και ο White είχαν ήδη ένα υπόβαθρο τόσο στη μουσική, όσο και στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, προχωρώντας αργότερα στο γράψιμο διαφημιστικών μελωδιών και σε άλλες συνεργασίες που τελικά τους οδήγησαν στην πρώτη τους δουλεία για κάποιο βιντεοπαιχνίδι.”Αποφασίσαμε να επισημοποιήσουμε την συνεργασία μας επειδή δουλεύουμε πολύ καλά μαζί. Έχουμε συμπληρωματικές δεξιότητες, και απολαμβάνουμε πραγματικά να δουλεύουμε μαζί”, λέει ο Trifon.Το ντουέτο σχημάτισε την Finishing Move, Inc. και η πρώτη τους δουλειά ήταν η μουσική για το παιχνίδι Halo 2: Anniversary, μια ανανεωμένη έκδοση του Halo 2 που περιελάβανε επιπλέον περιεχόμενο, ανάλυση υψηλής ευκρίνειας, μια εντελώς νέα φανταστική και επανηχογραφημένη μουσική, και εκ νέου μάστερ σε γραφικά και ήχο.”Αυτό βοήθησε σημαντικά την καριέρα μας. Εν έτει 2019 – συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με μερικά πολύ αναγνωρίσιμα franchises και έχουμε κάνει κάποιες πολύ ωραίες μουσικές », δηλώνει ο Trifon. “Πέσαμε κατευθείαν στα βαθιά αλλά τελικά όλα πήγαν καλά και όλοι είναι ευχαριστημένοι.”
Παιχνίδια … όχι ταινίες ή τηλεόραση
Αυτή η πρώτη δουλειά οδήγησε και σε άλλες ευκαιρίες με το Halo Wars 2, το Crackdown 3 και το Borderlands 3. Ο Trifon εξηγεί ότι στο δίδυμο δίνεται συνήθως μια πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού με μια ελάχιστη σύλληψη του παιχνιδιού: “Δεν κάνουμε μουσική για μια ταινία ή για την τηλεόραση, όπου οι σκηνές είναι κλειδωμένες και συμβαίνουν με τον ίδιο τρόπο κάθε φορά – είναι περισσότερο να καταλάβεις το συναίσθημα του παιχνιδιού, έτσι κάνουμε πολλές συζητήσεις για το τι προσπαθούμε να επιτύχουμε σαν στιλ. Για το Borderlands 3, που είναι ένα τεράστιο παιχνίδι, χρειαζόταν αρκετές συνθέσεις. Γράφαμε την μουσική παίζοντας, βλέπαμε πώς λειτουργεί στο πλαίσιο του παιχνιδιού και στη συνέχεια προσαρμόζαμε τη γραφή μας ανάλογα με το αποτέλεσμα. ” Συχνά είμαστε οι τελευταίοι που προσθέτουν το σετ δεξιοτήτων τους στην διαδικασία παραγωγής του παιχνιδιού, από ηχητικής απόψεως αλλά και στο mastering: “Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας μας, και κάτι για το οποίο είμαστε πραγματικά υπερήφανοί, οφείλετε σε έναν πολύ καλό χώρο μίξης και μια βαθιά γνώση της ηχητικής παραγωγικής διαδικασίας ώστε τα πράγματα να ακούγονται ωραία”.
Fusion και μουσική για παιχνίδια.
Το δίδυμο χρησιμοποιεί ένα SSL Fusion σε όλες τις δουλείες του, χρησιμοποιώντας τα πέντε εργαλεία αναλογικού χρωματισμού του μηχανήματος. Ο White είχε την πρώτη του επαφή με ένα Fusion της SSL πριν από δύο χρόνια, όταν πούλησε όλες τις αναλογικές συσκευές του. “Ποτέ δεν αποκατέστησα πραγματικά ό, τι έλειπε, έτσι τελικά πείρα την απόφαση [με το Fusion] και το πρόσθεσα στην κύρια mastering αλυσίδα μου. Ξεκίνησα να την κατασκευάζω κομμάτι κομμάτι για να φτιάξω τον ήχο που ήθελα », εξηγεί. “Συνήθως, έχω μια μεγαλύτερη αλυσίδα mastering που έχει μερικούς επεξεργαστές μετασχηματιστών και μερικούς συμπιεστές, και στη συνέχεια το Fusion. Αμέσως μου άρεσε ο έλεγχος του σήματος σε αυτό – ο ήχος των διαδοχικών μετασχηματιστών είναι μια εξαιρετική εκκίνηση, αλλά έλειπε ακόμα κάτι. Το Fusion ήταν το κομμάτι που λείπει από το παζλ: δεν σκοτώνει τις δυναμικές μου, γεμίζει τον ήχο με τρόπο που να συμπεριφέρεται πραγματικά όμορφα σε κινηματογραφική μουσική με έγχορδα και μεγάλα τύμπανα, αλλά ακούγεται επίσης καταπληκτικό σε ποπ, ροκ και EDM. Αυτός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για το πώς χρησιμοποιώ το Fusion: Λατρεύω τον έλεγχο του σήματος που μου δίνει. Θα πλήρωνα την τιμή της μονάδας μόνο για τον αυτό! ” Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό του Fusion που τον εντυπωσιάζει.
Violet EQ
“Τα άλλα μέρη είναι επίσης εξαιρετικά, όπως το EQ – και ο συμπιεστής υψηλών συχνοτήτων που είναι ένα άλλο καταπληκτικό εργαλείο που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν σκέφτονται. Συνήθως σε ελάχιστους περνά από το μυαλό να να συμπιέσουν της ψηλές συχνότητες στο σύνολο της μίξης τους, αλλά όταν έχετε μερικά πραγματικά ‘’σκληρά’’ δειγμάτα από βιβλιοθήκες και πράγματα που έχουν μετατραπεί 1.000 φορές, μπορεί να έχουν κάποια δυσάρεστα ηχητικά κατάλοιπα. Όταν η επεξεργασία γίνεται αποκλειστικά σε έναν υπολογιστή, αισθάνομαι ότι τα κατάλοιπα αυτά κρατούνται και συσσωρεύονται. Ο συμπιεστής υψηλής συχνότητας βοηθά πραγματικά να διευθετήσει αυτό το θέμα με τρόπο που είναι λίγο πιο φυσικός, καθώς είναι ένα αναλογικό κύκλωμα”
Δίνοντας ‘’χώρο’’ και ‘’πλάτος’’ στον ήχο
Ο στερεοφωνικός έλεγχος εικόνας είναι επίσης καταπληκτικός:”Ο στερεοφωνικός έλεγχος εικόνας είναι πάντα ενεργοποιημένος – Προσθέτω πάντα λίγο στο πλάτος. Χρησιμοποιώ το insert για έναν συμπιεστή VCA τύπου SSK 4K στις περισσότερες μίξεις. Προσθέτει περιεχόμενο και δίνει ευελιξία. Το Fusion είναι εξαιρετικό για την επεξεργασία μεμονωμένων track – όταν τρέχω τα stems μέσα από αυτό, προσθέτει πραγματικά κάτι. ” Σύμφωνα με τον White, από την άποψη της εργασίας με όργανα, οι επιλογές μετασχηματιστών του Fusion ακούγονται λίγο πιο γλυκιά με μπάσο ή φωνή:”Έχει αυτόν το λαμπερό” ποπ ” ήχο, ο οποίος είναι πολύ ωραίος για ένα πολύ συγκεκριμένο είδος μίξης. Όταν χρησιμοποιείτε σε ένα μεμονωμένο φωνητικό κομμάτι, ηλεκτρικής κιθάρας ή μπάσου, έχει αυτή τη πραγματικά ζωντανή λάμψη που σε βοηθάει μέσα στη μίξη”.Για τον Trifon και τον White, η μουσική επένδυση των βιντεοπαιχνιδιών έχει να κάνει με την εξεύρεση της σωστής ηχητικής συνταγής.”Δεν υπάρχουν κανόνες και πάντα προσπαθούμε να εξερευνήσουμε τα όρια όσον αφορά το τι είναι δυνατό σε πραγματικό χρόνο, ειδικά λόγο της φύσης των βιντεοπαιχνιδιών, όπου δεν υπάρχει το αντίστοιχο κινηματογραφικό σενάριο”, συνοψίζει ο Trifon. “Πώς θα το κάνουμε να ακούγεται σαν μια ταινία όταν δεν ξέρουμε ακριβώς πότε θα ανατινάχτει το τεθωρακισμένο άρμα; [χαμογελάει] Έτσι μερικές φορές πρέπει να εξαπατήσουμε λίγο την κινηματογραφική εμπειρία. “
Comments are closed